vrijdag 26 juli 2013

Water

2 opmerkingen:
 

Water hydrateert, dat weet iedereen. maar wat is nou het doel van die 2 liter die je moet drinken op een dag? En waarom moet het? Ik zocht het uit!

70% van je lichaam bestaat uit water!OP het moment dat dit afneemt, door bijvoorbeeld zweten, is het belangrijk dat je je lichaam weer aanvult tot 70%. Ook zorgt water ervoor dat je voedingstoffen naar je cellen worden vervoerd (je bloed bestaat voor 92% uit water!!) en dus werkt dat niet zonder. Ook houdt water onze lichaamsbalans op peil, en zorgt het dat ons afweersysteem blijft werken. We moeten dus zorgen dat we 1.5-2 liter per dag drinken, zodat al deze functies blijven werken!
Hoeveel drink jij per dag?
Liefs!

p.s.: Sorry, een kort artikel vandaag! Ik ben heel hard bezig met het maken van een filmpje voor morgen :)

2 opmerkingen:

  1. Handig om te weten!
    Ik zei vandaag nog dat ik deze vakantie echt veels te weinig water drink helaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. genoeg water drinken gaat mij de laatste tijd goed af, leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff