zondag 21 juli 2013

Vakantie baantjes!

4 opmerkingen:
 

De zomer is weer begonnen, en dus ook de vakantie. En als we over vakantie beginnen, heb je natuurlijk ook geld nodig. Maar waar haal je dat dan vandaan? Van een vakantie baantje. Vaak hoor ik dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien, dus dat ga ik voor jullie ophelderen! Kijk je mee?
Om te beginnen, kies iets dat je leuk vind! Je kunt wel de hele vakantie achter een kassa gaan zitten, maar als je niet lang kan stilzitten, zou ik toch voor iets anders kiezen. Zo kun je bijvoorbeeld in de horeca solliciteren, zodat je lekker kan lopen tijdens het werk, of kijken of je iets kunt doen bij het asiel!

Ook niet onbelangrijk: Het loon! Je baantje kan nog zo leuk zijn, maar met €2 per uur ga jij echt niet op vakantie kunnen. Kies dus iets wat leuk is, maar ook goed verdient! 

En als laatste: Ga jezelf niet overwerken. Als jij straks het geld van je vakantie bij elkaar hebt, hoef je echt niet meer 30 uur per week te werken. Vraag aan je werkgever of je het kunt afbouwen naar 15 uur per week, zodat je niet helemaal uitgeput op vakantie gaat!
Heb jij nog tips voor vakantiebaantjes?
Liefs!

(Voor de mensen die afvragen waar Coelianne is, dit heb ik verplaatst naar woensdagen! Twee dagen na elkaar een vast artikel is niet zo leuk haha!)

4 opmerkingen:

  1. Mijn tip: Wees blij dat je een baantje hebt, ga niet lopen zeuren want er zijn zoveel meiden die geen baantje kunnen krijgen en daardoor geen inkomen hebben deze zomer, en jij kunt nu lekker met de inkomsten van je baantje weer leuke nieuwe spulletjes kopen of gewoon sparen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel, ik heb ook een vakantie baantje gevonden. Ik ga paprika's snijden (tja dit is het enige wat je een beetje kan doen in ons dorp op mijn leeftijd) gelukkig werk ik ook alleen in de ochtend en ben ik rond 11 al weer klaar (moet helaas wel kwart over 7 beginnen)maar zo kun je wel in de middag nog gewoon zwemmen, shoppen en dingen afspreken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Jammer genoeg is er op mijn leeftijd (14 jaar) vrijwel niets te doen qua baantjes. Maar goed, nog een jaartje wachten dan maar haha! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig artikel! Ik werk in een restaurantje en supermarkt!

    BeantwoordenVerwijderen

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff