maandag 8 juli 2013

Conditioner only wassen

1 opmerking:
 

De laatste tijd pluist mijn haar echt ontiegelijk veel. Zodra ik er even twee seconden niet naar kijk, begint het me toch te pluizen, niet normaal. Toen ik oplossingen ging zoeken op internet kwam ik conditioner only wassen tegen. Het schijnt dat hierdoor je haar minder gaat pluizen omdat het iets zwaarder wordt. Maar hoe werkt dat dan? Kijk je mee?

Volgens sommigen begint het probleem van pluizig haar doordat shampoo eigenlijk heel agressief is. Maar, ik hoor je denken: Met conditioner wordt je haar toch niet schoon? Als je het op de goede manier doet dus wel. Ik ga deze manier vanaf vandaag proberen, dus ik ben benieuwd!
Bij conditioner only wassen is het belangrijk dat je conditioner gebruikt zonder sulfaten en siliconen (Let bij het kopen van een conditioner dus op dat je er een koopt zonder SLS of iets met -cone!). Om je haar conditioner only te wassen, moet je natuurlijk eerst je haar natmaken. Zodra je haar goed nat is, smeer je conditioner in je haar (een flinke hoeveelheid!), zorg dat je dit overal smeert, ook onder je bovenste haarlaag. Laat het 5 minuten intrekken terwijl je ondertussen je tanden poetst oid. Na 5 minuten is het de bedoeling dat je je hoofdhuid masseert. Hierdoor komt het vet los van de haarwortel, en wordt je haar dus minder vet. Spoel het daarna goed uit met warm water, en om het af te maken sluit je af met koud water (hierdoor gaat het glanzen).

Maar wat zijn nou precies de voordelen? Het neemt veel tijd in beslag, dat is absoluut waar. Het voordeel is dat je haar heel goed gehydrateerd wordt, omdat er geen laagje siliconen om je haren heen komen te liggen, wat bij normale shampoo wel zo is. Je haar wordt er mooier, glanzender en gezonder van.
Ik ga vanaf vandaag conditioner only wassen, en over twee weken zal ik jullie mijn ervaring vertellen! Hebben jullie ervaring met conditioner only wassen?
Liefs!

1 opmerking:

  1. Dit doe ik al een hele tijd! Helaas pluist mijn haar de laatste tijd júist heel snel, de reden weet ik helaas nog niet maar ik gok dat het aan mijn shampoo of conditioner ligt.

    BeantwoordenVerwijderen

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff