donderdag 25 juli 2013

Column Annemijn

2 opmerkingen:
 
Vandaag heb ik een column van Annemijn van quirkyandcurly.blogspot.nl! Benieuwd? Lees verder!


Het verband tussen outfits en zelfvertrouwen

Af en toe zitten er tussen mijn levensdagen wel eens momenten dat ik alle tijd heb om een aantal willekeurig, uit de kast gepakte items met elkaar te combineren. Heerlijk vind ik die momenten, want vaak kom ik uit op een fantastische outfitcreatie die ik nooit eerder had kunnen bedenken. Maar er zijn ook momenten dat de tijd in mijn nek hijgt en ik voor een doel kom te staan dat vaak niet haalbaar is: een nog nooit vertoonde outfit creëeren waarbij de kleuren matchen, mijn figuur mooi uitkomt en waarbij mijn zelfvertrouwen wordt opgekrikt. Ik stelde mijzelf de vraag waarom ik het eigenlijk zo belangrijk vind om te weten dat ik een leuke outfit aan heb.


Het zelfvertrouwen is voor mij eigenlijk het allerbelangrijkste doel van het hele gebeuren rondom de outfit: ik wil me er zeker in voelen en dat ook uitstralen. Wanneer ik me dan precies zeker voel is heel erg afhankelijk van mijn bui. De ene keer voel ik me net zo zeker op sneakers als op flatjes, en de andere keer moet ik persé high heels aan. Omdat zekerheid zo’n heerlijk gevoel geeft, probeert iedereen het bewust of onbewust wel op te wekken. De één doet dat door middel van mooie make-up, de ander gebruikt hier voor als middel haar spontaniteit en ik doe het door mezelf een leuke outfit aan te trekken.


Echter komt zelfvertrouwen nog altijd van binnenuit. Wanneer de situaties waarin ik mij bevind, en de personen in mijn omgeving, mijn stemming naar beneden halen, daalt mijn zelfverzekerheid ook direct mee. En dan kan ik nog zo’n ontzettend mooie jurk aan hebben, ik zal me er waarschijnlijk in een dieptepunt net zo slecht in voelen als in een slobbertrui. Mijn zelfvertrouwen put ik dus voor een deel uit mijn outfit en voor het andere deel uit mijn persoonlijkheid omdat ik me hier allebei mee kan onderscheiden. Deze onderscheiding van de rest geeft mij nou juist een zeker gevoel, en dat is voor mij het verband tussen outfits en zelfvertrouwen.

2 opmerkingen:

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff